Audit a hardening DB Oracle
Nedostatečná úroveň požadovaného zabezpečení databázových dat, nebo jejich případné zneužití či vyzrazení může fatálně poškodit provoz organizace reputačními a finančními ztrátami a zároveň právními následky plynoucími z nesplněných závazků a povinností vůči klientům, obchodním partnerům i státním institucím a nezvratně tak poškodit důvěryhodnost firmy v očích jejích partnerů.
Z toho důvodu je hardening databázových systémů základním bezpečnostním opatřením, kterým se lze účinně bránit před zneužitím dat v nich uložených Zabezpečení DB systémů ORACLE závisí na mnoha vrstvách.
Naše služba pro konfiguraci databázových systému identifikuje bezpečnostní slabiny konfigurace vašich databází a pomůže vám aplikovat technické doporučení k jejich odstranění. Její aplikace sníží riziko úspěšných útoků a zajistí rovnováhu mezi bezpečnostními a provozními potřebami dle Vámi požadované úrovně zabezpečení.
Podporované verze:
- Oracle RDBMS Server 9i / 10g / 11g / 12c / 18c
- Operační systém, na kterém je DB Oracle Server provozován, nehraje zásadní roli (podporujeme všechny hlavní platformy).
Srovnávací standardy zabezpečení:
- DCIT standard
- DCIT high security
- Klientem definovaný standard
Postup security hardeningu
- Sběr dat o bezpečnostní konfiguraci posuzovaného databázového systému – security audit
- Porovnání posuzované konfigurace s požadavky zvoleného standardu
- Identifikace bezpečnostních nedostatků a doporučení technického postupu k jejich odstranění
- Aplikace odborných doporučení – hardening
- Iterace kroků 1-4 až do dosažení shody s požadovaným standardem.
Bezpečnostní audit je z naší strany dokumentován tak, aby mohl být v budoucnu rozvíjen vlastními silami zákazníka bez přímé účasti externích konzultantů.
Rozsah auditu
Konfigurační audit nastavení bezpečnosti MS Windows standardně zahrnuje následující oblasti:
ID | Oblast |
---|---|
1. | Provozovaná verze |
2. | Instalace |
3. | Nastavení parametrů protokolu Net8 |
4. | Základní informace o DB instanci |
5. | Parametry databáze |
6. | Data files |
7. | Control files |
8. | Redo log files |
9. | UTL file dirs |
10. | Audit |
11. | Nastavení VPD (Virtual Private Datab.) |
12. | Naplánované-načasované úlohy |
13. | Databázové linky |
14. | Uživatelé |
15. | Databázová práva |
V případě speciálních požadavků zákazníka jsme připraveni rozsah auditu upravit.