Business Continuity Management (BCM)
Štěstí přeje připraveným
a proto je rozumné připravit se na výpadek či havárii ICT infrastruktury,
na které jsme čím dál závislejší. Systém řízení kontinuity činností (BCMS) zajistí, aby fungování
organizace nebylo zcela zastaveno, a aby dopady výpadku ICT byly co nejmenší a obnova co nejefektivnější.
Přínosy
Zvýšení odolnosti organice proti narušení provozu a výroby.
- Snížení dopadů mimořádných událostí
- Zajištění dodávek klíčových produktů i v krizovém stavu.
- Ochrana ztráty konkurenceschopnosti.
- Zvýšení důvěryhodnosti organizace pro zákazníky, dodavatele a partnery.
- Soulad s regulatorními a legislativními požadavky
Cíle
Cílem zavedení systému řízení kontinuity činností je zabezpečit že v případě výpadku ICT bude organizace schopna:
- nadále poskytovat své služby zákazníkům,
- nadále fungovat,
- minimalizovat ztráty a dopady,
- zotavit se a znovu se navrátí zpět do normálního stavu,
- nákladově efektivně obnovit provoz po přerušení
- řídit organizaci a reagovat v průběhu krize
Postup zavedení BCM
- Ustavení celého procesu řízení kontinuity v rámci organizace,
- Analýza dopadů při výpadku jednotlivých činností.
- Stanovení nákladově efektivní strategie BCM.
- Návrh a zpracování plánů kontinuity
- Příprava a provedení testování.
- Nastavení trvalého procesu udržování a zlepšování procesů BCM
Metody a postupy zavádění BCM vychází z mezinárodní normy:
- ISO 22301:2012 Societal security – Business continuity management systems – Requirements